Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Grodzisku Mazowieckim informuje, że z dniem 1 czerwca 2025 r. weszła w życie ustawa o rynku pracy i służbach zatrudnienia z dnia 20 marca 2025 r. (Dz.U. 2025 poz. 620).
Zgodnie z art. 83 ust. 1 ww. ustawy podmioty o których mowa w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz.U. z 2022 r. poz. 902) mają obowiązek zgłaszania ofert pracy do ePracy.
Obowiązane do udostępniania informacji publicznej są władze publiczne oraz inne podmioty wykonujące zadania publiczne, w szczególności:
– organy władzy publicznej,
– organy samorządów gospodarczych i zawodowych,
– podmioty reprezentujące zgodnie z odrębnymi przepisami Skarb Państwa,
– podmioty reprezentujące państwowe osoby prawne albo osoby prawne samorządu terytorialnego oraz podmioty reprezentujące inne państwowe jednostki organizacyjne albo jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego,
– podmioty reprezentujące inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują zadania publiczne lub dysponują majątkiem publicznym, oraz osoby prawne, w których Skarb Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo zawodowego mają pozycję dominującą w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów.
Pracodawca w zgłoszeniu oferty pracy wybiera urząd pracy wiodący w zakresie realizacji oferty pracy, właściwy ze względu na siedzibę pracodawcy albo miejsce wykonywania pracy albo inny wybrany przez siebie urząd. Zgłasza ofertę pracy z wykorzystaniem formularza udostępnionego w systemie teleinformatycznym, pocztą elektroniczną, telefonicznie, podczas wizyty w urzędzie pracy.
Zapewniamy w swojej siedzibie pomoc przy zgłaszaniu ofert pracy do ePracy.
Zapraszamy do współpracy.