Uwaga! Informacja dla pracodawców - nowe obowiązki związane z publikacją ofert pracy

Print Drukuj

Uprzejmie informujemy, że 1 czerwca 2025 r. wejdzie w życie ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia, która została ogłoszona w Dzienniku Ustaw 12 maja 2025 r. poz. 620.

Ustawa wprowadzi nowe zasady zgłaszania ofert pracy do urzędów pracy.

Najważniejsze zmiany:

Obecna ogólnodostępna internetowa Centralna Baza Ofert Pracy (CBOP) zostanie zastąpiona bazą ofert pracy pod nazwą ePraca.

Zgodnie z art. 83 ust. 2 pkt 1 ww. ustawy, obowiązek zgłaszania ofert pracy do ePracy mają podmioty, o których mowa w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2022 r. poz. 902):

  1. Organy władzy publicznej,
  2. Organy samorządów gospodarczych i zawodowych,
  3. Podmioty reprezentujące zgodnie z odrębnymi przepisami Skarb Państwa,
  4. Podmioty reprezentujące państwowe osoby prawne albo osoby prawne samorządu terytorialnego oraz podmioty reprezentujące inne państwowe jednostki organizacyjne albo jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego,
  5. Podmioty reprezentujące inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują zadania publiczne lub dysponują majątkiem publicznym, oraz osoby prawne, w których Skarb Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo zawodowego mają pozycję dominującą w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów.

Jednocześnie informujemy, że oferty pracy do ePraca mogą zgłaszać pracodawcy niebędący podmiotami wskazanymi powyżej oraz w imieniu pracodawców powiatowy urząd pracy.

Zgłoszenia ofert pracy będą realizowane elektronicznie przez formularz dostępny na portalu www.praca.gov.pl - usługi elektroniczne - zgłoszenie oferty pracy, stażu i praktyk - zgłoszenie oferty pracy (PSZ-ZOPP).

Pracodawca chcąc zamieścić ofertę pracy musi w pierwszej kolejności założyć indywidualne konto na portalu www.praca.gov.pl oraz posiadać profil zaufany lub kwalifikowany podpis elektroniczny.

Pracodawca w zgłoszeniu oferty pracy wybiera PUP wiodący w zakresie realizacji oferty pracy, właściwy ze względu na siedzibę pracodawcy albo miejsce wykonywania pracy albo inny wybrany przez siebie PUP.

Pracodawca poza wybraniem PUP wiodącego może wybrać dodatkowo PUP odpowiedzialny za realizację oferty pracy.

Po zgłoszeniu oferty pracy, wskazany PUP wiodący dokonuje jej weryfikacji i publikuje w bazie ePraca.

W siedzibie urzędu pracy można uzyskać pomoc w założeniu indywidualnego konta.

Oferty pracy można zgłosić osobiście w siedzibie urzędu ul. T. Kościuszki 32, budynek B, pokój nr 4 (parter), listownie lub samodzielnie przez portal www.praca.gov.pl, e-PUAP, e-Doręczenia.

 

Zachęcamy do składania ofert pracy do naszego urzędu.

 

Informacje o publikacji dokumentu