- Wykazanie spadku obrotów gospodarczych rozumianego jako zmniejszenie sprzedaży towarów lub usług w ujęciu ilościowym lub wartościowym (określić należy stosunek łączny obrotów w ciągu dowolnie wskazanych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych w roku bieżącym w porównaniu do analogicznych dwóch miesięcy w roku poprzednim, przy czym wybrany okres powinien przypadać po dniu 1 stycznia 2020 do dnia poprzedzającego dzień złożenia wniosku. Miesiąc może być rozumiany jako 30 kolejno następujących po sobie dni kalendarzowych, jeśli wybrany dwumiesięczny okres porównawczy rozpoczyna się w trakcie miesiąca kalendarzowego).
- Brak przesłanek do ogłoszenia upadłości przedsiębiorcy.
- Niezaleganie w regulowaniu zobowiązań podatkowych i składek ZUS do końca trzeciego kwartału 2019r.
- Przeznaczenie dofinasowania na koszty prowadzenia działalności gospodarczej.
- Złożenie wniosku do Powiatowego Urzędu Pracy właściwego ze względu na miejsce prowadzenia działalności gospodarczej.
Wsparcie może zostać przyznane na okres nie dłuższy niż 3 miesiące i nie może być przeznaczone na sfinansowanie tych samych kosztów na które przedsiębiorca otrzymał wsparcie z innych środków publicznych.
Wnioski należy składać w postaci elektronicznej poprzez platformę https://www.praca.gov.pl po opatrzeniu ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym.
Na platformie praca.gov.pl należy:
- Kliknąć w logo i napis : Tarcza antykryzysowa.
- Wybrać wniosek : Wniosek o udzielenie dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną niezatrudniającą pracowników (PSZ-DKDG) – kolor niebieski.
- Z pozycji : Przeczytaj zanim przystąpisz do wypełniania wniosku
- z punku 2 należy pobrać i zapisać na swoim komputerze plik o nazwie: pobierz umowę.
- Następnie należy wybrać adresata wniosku używając przycisku wybierz z listy a następnie odszukaniu na liście lub wpisując w oknie adresata Powiatowy Urząd Pracy w Grodzisku Mazowieckim, a następnie kliknąć przycisk Przejdź do edycji wniosku.
- Na oknie edycja wniosku wypełniamy wszystkie pola i po punkcie 7 dodają Państwo załącznik, który wcześniej Państwo zapisali na swoim komputerze. (w tym miejscu osoby będące pełnomocnikami załączają również swoje pełnomocnictwa używając przycisku Nowy załącznik – typ załącznika (wybieramy z listy) – klikamy dodaj załącznik).
- Po wypełnieniu wszystkich pól, dodaniu załączników i zapisaniu przechodzą Państwo dalej używając przycisku Dalej i wykonując kolejne polecenia, aż do momentu wysłania wniosku i podsumowania
Szczegółowe informacje dotyczące dofinasowania - zasady dostępne są na naszej stronie internetowej https://grodziskmazowiecki.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/dofinansowanie.
Kontakt:
tel. 22 755-55-86 wew. 105
Kontakt:
tel. 22 755-55-86 wew. 105